Isnin, 7 Mei 2012

Merindui sang rembulan

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum buat semua... :)

sudah lama juga aku tidak coretkan sesuatu di sini... bak kata kak lidya dah bersarang dengan sarang labah2...
bukan tak sempat,cuma tak tau untuk mengisi apa...

seperti biasa diri ini terlalu pendam segala yg terbeban di kepala sehinggakan tak dapat berfikir apa yg lebih baik... 
di malam yang dingin ini, ingin rasa merenung bulan yang terang... 
terasa bagai di awang awangan,diri berfikir yang tidak2..
dalam kepala hanya yang di fikir sang rembulan yang teramat dirindui..
hampir saban malam air mataku terlalu murah untuk jatuh kebumi.. apatah lagi yang terbeban di benak sanubari rindu yang terlalu sarat,hanya airmata yang dapat menemaniku saban malam... menanti rembulan kembali tidak akan mungkin, itu hanyalah angan2 kosong.. atau hayalan semata-mata.
YA Rabb.... 
hanya ENGKAU saja yang dapat mengerti hati,jiwa dan perasaan ku saat ini...
jika di luah juga tidak di beri apa2 erti dan nilai... segalanya di pandang enteng dan remeh sahaja...
semakin ingin di lupakan,semakin dekat bayangan rembulan datang menghimpit perasaan yang kian terdera...
Bagaimana harus di lupakan jika hanya satu dalam jiwa,rembulan yang satu juga di damba dan di puja... wahai jiwa yang kerinduan,kuatkan lah diri mu walau serapuh mana hati mu kala ini...
bukan ini yang di pinta,bukan ini yang di harap,bukan ini juga yang di puja, malah ia semakin menyiksakan diri ini...
Angin menyapa pipi ini,terasa amat dingin, malam yang di terangi bulan hanyalah peneman diri dikala ku sendirian,,, tak siapa yang mengerti,tak siapa yang memahami...
telah banyak diri ini dikecewakan,namun diri ini tak pernah serik... mlm ini kali yang entah keberapa hati ku terluka... tapi,mengapa diri ini tak pernah serik???
sedarlah... rembulan itu hanya lah hadirnye bagai bayang2 saja... menyapa hanya untuk menyakitiku... mempersendakan diriku...sedarlah diri...
rembulan itu hanyalah mainan nya saja...
kerinduan yang menyapa jiwa ku ini membuatkan diri mu bertambah terluka kelak...
YA Rahman....
bantulah aku untuk teruskan hidupku sendirian ini... 
aku hanya sendirian,tiada teman,tiada sahabat... barilah aku kekuatan pada diriku agar beri jalan yang lurus untuk ku susuri... berilah aku secebis kebahgiaan,agar diri ini tidak lagi di saluti dengan angan2 dan hayalan sementara ini....
YA Rahim...
berikan ku cahaya... berilah ku jalan yang terbaik..
berilahku secebis harapan agar dapatku titipkan hari2ku yang mendatang...

bantu aku untuk lupakan dia,
bantu aku untuk lenyapkan dia
bantu aku untuk tak merindui dia
bantu aku untuk lenyapkan dia
bantu aku...

-Hati yang rapuh-
mawar berduri

2 ulasan:

E n t o y C a i r o berkata...

may allah always wif u cik mawar :P

https://yatimawar.blogspot.com/?m=1 berkata...

insyaAllah.. terima kasih. :)