Isnin, 11 Julai 2011

Niqabku...

Purdah atau niqab xpernah menghalangku tuk terus mencapai cita2..
berniqab xpernah mnyusahkan diriku
berniqab xpernah membebankan diriku..
berniqab menjauhkan aku dari melakukan maksiat padaNya
berniqab mengajar aku erti hidup sebenar..
mnjaga diriku dari melanggar bts2 syariat...

niqab mendidikku jadi seorg wanita..
yg sebetulnya wajib pelihara maruah diri..
mgajarku mjga tingkahlaku...
mendidikku menjaga bait bicara..
mngajar cara utk menghormati...
berdikari...lebih berani...yakin...tabah..sabar.
..
menyayangi...dan mengasihi semua makhluk ciptaanNya..
niqab memudahkanku berkomunikasi dgn semua org...

tanpa segan tanpa malu tuk bertegur sapa sesama muslim..
mngjar aku tuk selalu memaafkan smua org..
meringankan tgn membantu yg memerlukan..
mendekatkan ku dgn akhawat2 yg sama impian dgnku..
mngajarku memberi salam pada semua wlu xpnah mngenali...
walau senyumku terselindung di balik nya..
namun senyuman ku sering dibalas..
Allah...
aku sgt mnyenangi keadaan ini...

jgn pernah kata niqab ni mnyusahkan si pemakai..
kamu xalami apa yg kami alami..
mungkin itu hnya yg kamu nmpak di luar...
'susahnya kamu nk makan'
'xrimas ke pakai mcm ni?'
'mcmana nk buat kerja pakai mcm ni?'

NIQAB bukan penghalang
hanya perlu yakin dan berani
kamu boleh lakukan apa saja dgn izin dariNYA
hidup ini indah bila semuanya meyakinkan =)

YA ALLAH ISTIQOMAHKANLAH HATIKU....
walau ujian dan cabaran yg dtg aku tetap dgn pendirianku..
bantulah hambamu ya ALLAH dlm meneruskan perjuangan islam ini..
amin ya rabbal a'lamin....


Sumber foto: Sunnahstyle.com

Tiada ulasan: